Μέτρα για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο προανήγγειλε το υπουργείο Ανάπτυξης


Δέσμη μέτρων για την προστασία των καταναλωτών όσον αφορά την ασφαλή χρήση του Ιντερνετ προανήγγειλε την Τρίτη ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιάννης Παπαθανασίου, με αφορμή την παρουσίαση έρευνας για τις ηλεκτρονικές αγορές.

Γνωστοποίησε ότι στις προθέσεις του υπουργείου είναι να συστήσει Διεύθυνση Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία θα υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και θα υποστηρίξει το έργο του Εθνικού Συμβουλίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.

Επίσης, ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή κ. Γιάννης Οικονόμου παρουσίασε ενημερωτικό φυλλάδιο με τίτλο «Οσα πρέπει να γνωρίζουμε για ασφαλή προήγηση στο διαδίκτυο», το οποίο θα διανέμεται από όλα τα ΚΕΠ.

Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) κ. Ν. Κουλούρης ανέφερε την πρόταση της Επιτροπής για τη σύσταση Ελληνικού Κέντρου Επείγουσας Αντιμετώπισης Ψηφιακών Απειλών, με κύριο αντικείμενο την προστασία των ηλεκτρονικών συστημάτων που χρησιμοποιούν οι τράπεζες, το Χρηματιστήριο οι εφορίες και γενικότερα η Δημόσια Διοίκηση.

Τέλος, ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Χρηστών Internet, Νίκος Βασιλάκος γνωστοποίησε ότι προωθείται η σύσταση Ένωσης Καταναλωτών Τηλεπικοινωνιακών Αγορών.
Η έρευνα

Σύμφωνα με έρευνα της VPRC που παρουσιάστηκε στο υπουργείο, το Διαδίκτυο χρησιμοποιούν σήμερα ένας στους τέσσερις Έλληνες (24,6%).

Το 21,6% των χρηστών πραγματοποίσε το 2006 ηλεκτρονική αγορά, δηλαδή το ποσοστό των αγοραστών προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου τον τελευταίο χρόνο ανέρχεται σε περίπου 4,5% του γενικού πληθυσμού.

Οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του διαδικτύου είναι η χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (20,6% το 2006) και η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και πληροφορίες (17,3%), ενώ οι αγορές μέσω Διαδικτύου είναι κύριος λόγος χρήσης μόνο για το 2,6% των χρηστών και οι τραπεζικές συναλλαγές μόνο για το 1,6% των χρηστών.

Από τους χρήστες που δεν έχουν πραγματοποιήσει αγορά μέσω Ιντερνετ, μόλις το 6,7% προτίθεται να προβεί σε αγορά το επόμενο εξάμηνο, ποσοστό το οποίο στο σύνολο του πληθυσμού αντιστοιχεί σε μόλις 3%. Οσον αφορά στους λόγους μη πρόθεσης αγοράς μέσω Διαδικτύου, το 36,7% αναφέρει ότι δεν εμπιστεύεται τα συστήματα με τα οποία γίνονται οι πληρωμές, ενώ το 62% θεωρεί από μεγάλη ως πολύ μεγάλη την πιθανότητα μη διασφάλισης των προσωπικών δεδομένων.

Στο διάστημα 2004 - 2006 παρατηρείται πάντως σημαντική ανάπτυξη των αγορών μέσω ελληνικών δικτυακών τόπων. Ειδικότερα, το 2006 έγινε από ελληνικούς δικτυακούς τόπους το 41,4% των αγορών, έναντι 25,9% το 2004.

Τα προϊόντα που προτιμούν περισσότερο οι αγοραστές είναι εισιτήρια (14,1% το 2006), βιβλία-εφημερίδες (13,3%), αναλώσιμα (12,3%), ηλεκτρονικό εξοπλισμό (11,9%) και CD-DVD (11% το 2006).
Πηγή: in.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις